Dag 21: zondag 21 augustus – Toronto – Brussel (en ook maandag 22 augustus)

Op deze dag zouden we eigenlijk weinig te vertellen hebben. Het tegendeel was echter waar... We vertrokken na de storm (zie vorige post) naar de vlieghaven. Wat we nog niet hadden kunnen uitdelen was het resterende brandhout (op de camping…

Dag 20: zaterdag 20 augustus – Smugglers Cove

Na het ontbijt, hebben we even de camping verkend om te bekijken waar en hoe de kinderen konden zwemmen aan welke voorwaarden, terwijl we konden inpakken. Het zwembad was redelijk klein, zeker in vergelijking met het meer waaraan we lagen. Op…

Dag 19: zaterdag 19 augustus – Ottawa/Smugglers Cove

Na ons ontbijt onder de bomen hebben we een Uber besteld om Ottawa, de hoofdstad, te verkennen. Dit was een van de weinige grote steden in Canada waar we sporen van de geschiedenis zagen, onder meer herdenkingstekens aan allerlei oorlogen. We…

Dag 18: donderdag 18 augustus – Ottawa

Vandaag hebben we uitgeslapen en daarna uitgebreid ontbeten. Daarna hebben we de camper  opgekraamd en zijn we naar onze volgende kampplek vertrokken. Onderweg was het redelijk druk, we zijn stilaan weer in de bewoonde wereld terecht gekomen.…

Dag 17: woensdag 17 augustus – La Plaisance

En wat voor avontuur vandaag!... Na het ontbijt, hebben we de camper terug gereedgemaakt om naar het begin van de camping te rijden (5km verder). Na een check van het weerbericht, besloten we om van 10.30u tot 14.30u te gaan kayakken op de rivier,…

Dag 16: dinsdag16 augustus – La Plaisance

Na het ontbijt en de inpak (alles afkoppelen en inschuiven, controle van de kastjes, ijskast enzovoort) zijn we gestopt op de parking van “Les chutes du diable”.  Op weg hiernaar zagen we nog een fret over de weg springen. De wandeling…

Dag 15: maandag 15 augustus – Mont Tremblant

Na onze eerste nacht, hebben we genoten van een decadent ontbijt. Met onder andere pannenkoeken, fruit, donuts (met aardappelen in, Ambers favoriet 😊), enzovoort. Om aan de wandelingen te kunnen beginnen, moesten we eerst zo’n 2,5 km wandelen…

Dag 14: zondag 14 augustus – Mont Tremblant

Na het ontbijt, zijn we vertrokken naar het park waar we drie jaar eerder ook verbleven, Mont Tremblant. Onderweg zijn we weer gestopt om boodschappen te doen en om nog wat inkopen te doen bij de IGA, tot hiertoe de mooiste winkel. Wat leidde…

Dag 13: zaterdag 13 augustus – Réserve faunique La Vérendrye

Vandaag hebben we een rustdag ingelast. Na een uitgebreid ontbijt (met croissants, spek, eitjes, broodjes, ...) hebben we de camping verder verkend. Dit is zowat de grootste camping die we al hebben gehad; de helft ervan is momenteel dicht en…

Dag 12: vrijdag 12 augustus – Réserve faunique La Vérendrye

Zo gezegd, zo gedaan. Na ons ontbijt, maakten we ons weer klaar voor de trip door het park. Aan het beginpunt, parkeerden we de camper om nog een wandeling te maken rond een meer, L’aventurier. Deze wandeling van 9,5 km zou volgens de brochure…

Dag 11: donderdag 11 augustus – Aiguebelle

Deze ochtend was het een stuk frisser dan gisteren en er stond behoorlijk wat wind. Tijdens het ontbijt vloog er regelmatig iets van tafel. Waar we niet hadden bij stil gestaan, was dat er op het meer hier uiteraard evenveel wind zou staan en…

Dag 10: woensdag 10 augustues – Aiguebelle

Na een uitgebreid ontbijt in het zonnetje, zijn we naar de volgende bestemming vertrokken, Aiguebelle, het noordelijkste punt van onze route. Bij het vertrek hebben we eerst onze tanks nog leeggemaakt; dit verliep ditmaal gelukkig vlot. Tijdens…

Dag 9: dinsdag 9 augustus – Opémican

Deze ochtend hebben we allemaal redelijk lang geslapen, het vele reizen is toch vermoeiender dan gedacht (zelfs de kinderen doen regelmatig dutjes onderweg). Na een stevig ontbijt (onder andere spek met eitjes) zijn we vertrokken om alle wandelingen…

Dag 8: maandag 8 augustus – Opémican

Wat we nog zijn vergeten te vertellen, was dat er gisterenavond een vrouw aan onze camper stond om blauwe besjes te verkopen die ze zelf had geplukt. We hadden de prijs eerst niet goed verstaan, want we dachten dat het 14 dollar was voor een…

Dag 7: zondag 7 augustus – Wawa

Geen regen of mist vandaag. Wel veel wind en redelijk fris. Deze ochtend was onze eerste bekommernis de waterafvoer in orde krijgen. Na verschillende pogingen en getrek aan de hendel, ging het luikje toch ineens open, oef. Maar dat betekent…

Dag 6: zaterdag 6 augustus – Wawa

Na het ontbijt maakten we de camper terug gereed voor vertrek, ditmaal grondig want we hadden een lange rit voor de boeg (van Killarney naar Wawa). Op de weg uit het provinciaal park staken er ineens 2 hertjes de weg over. Te snel om er een…

Dag 5: vrijdag 5 augustus – Killarney Parc

Deze ochtend konden we buiten ontbijten. Daarna zijn we met de camper vertrokken voor een wandeling in Killarney (een nationaal park). Dus even terug alles wegzetten en de kasten goed sluiten. Na een paar bochten hadden we al gemerkt dat we…

Dag 4: donderdag 4 augustus – Killarney Parc

Na het ontbijt (ook weer binnen, nog steeds regen) zijn we naar Killarney vertrokken met nog een tussenstop in de Walmart (o.a. voor de kampeerstoeltjes – deze waren uitverkocht in de vorige winkel). ’s Middags hebben we even op de parking…

Dag 3: woensdag 3 augustus – Barrie

Deze ochtend genoten we nogmaals van het uitgebreide ontbijt, hoewel het ditmaal een ware overrompeling was en bijna alles op was toen we toekwamen. De kinderen hadden al even schrik dat ze geen eten zouden hebben 😊. Zo werden de laatste…

Dag 2: dinsdag 2 augustus – Toronto

Ons eerste ontbijt hier heeft goed gesmaakt: van muffins, eieren en hamburgers, omeletten, havermoutpap en toastjes tot wafels met slagroom en siroop, yoghurt met vers fruit enzovoort... Voor ieder wat wils. Daarna was het tijd voor een stadsbezoek…

Dag 1: maandag 1 augustus – Toronto

Brussel - Toronto De reis naar Toronto was alweer een hele belevenis... Om 5u 's ochtends zijn we opgestaan, om goed op tijd aanwezig te zijn in Zaventem (dat werd via allerlei apps en sites gevraagd, zeker nu in het post corona tijdperk,…

Hotel aankomst geboekt

Hotel bij aankomst geboekt, we zullen de eerste 2 dagen van hieruit Toronto bezoeken.

Vlucht geboekt

Vluchten Canada geboekt! We vliegen op Toronto, via Montreal... Nu op zoek naar overnachtingen en vervoer!