Dag 21: Donderdag 22 augustus – Niagara falls

Voor deze laatste etape was het erg druk op de baan, we hebben ook even in file gestaan. Na het ontbijt zijn we rechtstreeks naar de volgende kampplek gereden, het middagmaal was uit het vuistje. Na deze reis kunnen we toch wel stellen dat…

Dag 20: Woensdag 21 augustus – Kingston

Deze ochtend zijn we met onweer en regenbuien vertrokken, niet echt ideaal om te rijden, maar blij dat dit de eerste keer was. Bij Montréal moesten we even opletten dat we niet over bruggen gingen waar de camper niet op mocht, op de rit naar…

Dag 19: Dinsdag 20 augustus – Montréal

Het ondergrondse gedeelte (of toch een stuk daarvan) was vandaag aan de beurt. Op dezelfde manier zijn we tot in Montréal geraakt. Ook in dit gedeelte van de stad werden er grote werken uitgevoerd. In eerste instantie leek het een beetje…

Dag 18 – maandag 19 augustus – Montreal

Aangezien we met de camper niet in Montréal mogen rijden of kunnen parkeren, was het een beetje een puzzel om te kijken hoe we in de stad zouden geraken, ook een shuttledienst is er niet en we moesten 45 km overbruggen. Het is tenslotte…

Dag 17 – Zondag 18 augustus – Montreal

Na het ontbijt en voor het vertrek hebben we onze gebruikelijke checklist afgerond: - Afkoppelen van water en afvoer WC - Afkoppelen van electriciteit - De stoeltjes, hout en kaarsen opbergen - Eventueel de wasdraad opruimen - De camper…

Dag 16 – Zaterdag 17 augustus – Rivière du Loup

Groen, bossen en erg veel waarschuwingen voor de rendieren, die we jammer genoeg tijdens onze verplaatsing van Bonaventure naar Rivière-du-Loup niet hebben gezien. Jammer, of misschien toch maar beter zo met de camper. Alle remmen dichtgooien…

Dag 15: Vrijdag 16 augustus – Bonaventure

Er was beter weer voorspeld, maar op deze druilerige, bewolkte dag hebben we niet zoveel gedaan, een rustdag dus. Perfect om even te bekomen. Na een uitgebreid ontbijt (zoals bijna steeds eigenlijk), hebben we de camper weer volgetankt en nog…

Dag 14: Donderdag 15 augustus – Percé

Vijftien augustus, moederdag. Hier wordt dat niet (of toch nu niet) gevierd. We hebben de omgeving rond Percé (het dorpje en Bonaventure Island) verder verkend. Een eerste blikvanger was uiteraard de rots. Vroeger waren er nog twee gaten te…

Dag 13: woensdag 14 augustus – Percé

Vandaag waren blauw en groen de overheersende kleuren. Het was een lange en vermoeiende rit, maar wat hebben we genoten van de uitzichten en de natuur! Deze ochtend zijn we in Rimouski nog gestopt bij 2 populaire trekpleisters, de vuurtoren…

Dag 12: Dinsdag 13 augustus – Rimouski

Na een uitgebreid ontbijt, zijn we naar de overzetboot gereden. Daar werd de camper voor alle zekerheid nog even nagemeten.  Tijdens het wachten op de boot, konden we nog genieten van het uitzicht en hebben we nog een aantal kleinere…

Dag 11: Maandag 12 augustus – Saguenay

Vandaag hebben we de benen gestrekt, letterlijk en figuurlijk.  We hebben een beetje uitgeslapen en daarna twee rugzakken vol met lekkers gestopt om een wandeling te maken in dit mooie natuurpark. Het weer was, zoals de laatste dagen,…

Dag 10: Zondag 11 augustus – Saguenay

Vandaag hebben we een rustdag ingelast, en wat voor een... Na een heerlijk ontbijt (met onder andere yoghurt en de zelfgeplukte frambozen), zijn we naar de duinen gereden. Daar hebben we nog een uitkijkpunt verkend en in de duinen konden…

Dag 9: Zaterdag 10 augustus – Tadoussac

Vandaag was het vroeg dag om één van de hoogtepunten van onze reis te beleven: het spotten van walvissen en zeehonden in een Zodiac. Na het aanmelden bij het onthaal, hadden we nog even tijd voor een koffie en warme chocomelk. Daarna was het…

Dag 8: Vrijdag 9 augustus – Tadoussac

Deze ochtend zijn we vroeg vertrokken richting Tadoussac, met als tussenstop de Canyon Sainte-Anne. Daar hebben de kinderen hun allereerste, zwaar beveligde, in stoel gezeten, "deathride" beleefd. Het uitzicht op de canyon was toch wel adembenemend…

Dag 7: Donderdag 8 augustus – Québec

Vandaag, tussen verschillende plensbuien door, bezochten we een stukje Frankrijk (of Europa) in Canada, zo wordt de stad Québec hier omschreven. Met zijn kleinere steegjes, vele souvenirshops en bistrots en restaurants, lijkt de stad inderdaad…

Dag 6: Woensdag 7 augustus – Québec

We hebben deze heerlijke kampplaats verlaten (hier hadden we gerust langer willen blijven) om verder naar het noordoosten te trekken. In de hoop om nog wat van de mooie natuur te kunnen meepikken, kozen we voor een weg door een stuk van het…

Dag 5: Dinsdag 6 augustus – Mont Tremblant National Park

Na een uitgebreid ontbijt en het laden van twee rugzakken met pick-nick, hebben we twee wandelingen gemaakt in het park, één richting een verlaten meer, met (in de zomer kleine) waterval. De andere was een stevige klim naar een uitkijkpunt.…

Dag 4 : Maandag 5 augustus – Mont Tremblant National Park

Voor we naar onze volgende bestemming trokken, hebben we toch even de benen getrekt en een korte wandeling gemaakt, waarbij we meerdere eekhoorntjes, kikkers en padden op onze weg tegenkwamen. Helaas ook zeer veel muggen... Dus snel weer de…

Dag 3: Zondag 4 augustus – Rideau River

Vandaag werd ons geduld op de proef gesteld. Sinds gisterenavond weten we dat onze "early pick up" van de camper slechts gepland stond om 11u. Om 8.30u konden we terugbellen om te proberen dit uur te vervroegen. Zo gezegd, zo gedaan. Vroeg opgestaan,…

Dag 2: Zaterdag 3 augustus – Toronto

Na een uitgebreid ontbijt in gerecycleerde borden en bekers, zijn we verder op verkenning gegaan in Toronto. Voor het vervoer van en naar het hotel hebben we gebruik gemaakt van de app voor Uber taxi's. Erg praktisch en handig, we hebben nooit…

Ons volgen

we proberen regelmatig op de blog pagina wat reisinfo te posten. Op polarsteps, kan je ons meestal realtime volgen. Deze kan je bekijken via https://www.polarsteps.com/Schillemans/1102939-canada-oost hiervoor dien je wel even een account te…

Dag 1: vrijdag 2 augustus – Toronto

Brussel - Toronto Eindelijk is het dan zover... De reis waar we zolang naar hebben uitgekeken. Het woord van vandaag: controle. Eventjes kregen we het warm toen er iets mis leek te zijn met onze ETA (zonder dit formulier kom je Canada niet…

tetanus vaccinatie

Voor de mama en de papa ook in orde!

eTA

eTA voor iedereen goedgekeurd!

Paspoorten check!

De paspoorten zijn alvast in orde!

Hotel aankomst geboekt

Hotel bij aankomst geboekt, we zullen de eerste 2 dagen van hieruit Toronto bezoeken.

Vlucht geboekt

Vluchten Canada geboekt! We vliegen op Toronto. Nu op zoek naar overnachtingen en vervoer!